Perjantain 29.5. ohjelma ykkösillä, kakkosilla ja nelosilla

Perjantaina 29.5. tehdäään etänä hyvinvointitekoja, joita esitellään iltapäivän ro-tuokiossa. Ryhmänohjaaja tiedottaa tarkemmasta ro-tunnin aikataulusta.

Abeja on tiedotettu erikseen: lue lisää aiemmasta tiedotteesta ja ryhmänohjaajan viestistä.

Aamupäivällä pe 29.5. sinulla on valittavanasi alla olevasta listasta mieluinen tehtävä oman hyvinvoinnin vahvistamiseksi ennen kesälomalle lähtöä. Tee hyvinvointiteko perjantaina aamupäivän aikana, jotta se on valmis perjantain RO-tunnilla. Voit tehdä suorituksen myös yhdessä kaverin kanssa, mutta muistattehan turvavälit ja muut koronaan liittyvät rajoitukset. Voit lähettää hyvinvointitekosi myös DM:llä lukion Instatilille, jolloin saamme niitä jaettavaksi muidenkin iloksi.

Hyvinvointitekoja löytyy laidasta laitaan kolmen kategorian alta. Liikunta, Taide ja kirjallisuus sekä Arjen hyvinvointia. Jokainen löytää varmasti itselleen mieluisan tehtävän listasta.

Liikunta

  • Pyöräily
    • Pyöräile katsomaan jotain nähtävyyttä tai luontopaikkaa kotisi lähellä. Ota kuva itsestäsi, pyörästäsi ja paikasta, johon pyöräilit
  • Kävely/juoksu
    • Tee esim. GPS-jäljellä joku kuvio ja palauta kuvakaappauksena
    • Käy bongaamassa pehmoleluja ikkunoista, kirjaa ylös montako näet ja tee kuvakollaasi niistä
  • Suunnistus
    • Ota kuva kartasta ja yhdestä löytämästäsi rastipisteestä
  • Uinti avovedessä
    • Ota kuva uimaretkestä (muista turvallisuus ja joku kaveriksi mukaan rannalle)
  • Skeittaus
    • Ota lyhyt videopätkä skeittauksesta tai jostain tempusta (Muista kypärä!)
  • Jooga/pilates/rentoutus
    • Katso netistä joku ilmaistunti ja tee sen mukaan, kuvaa lyhyt video, jossa näkyy sekä videota, jonka mukaan teen, että sinut itsesi.
  • Opettele jonglööraamaan / kuperkeikka / kärrynpyörä / käsilläseisonta / päällä seisonta tmv. temppu
    • Kuvaa videopätkä missä teet tempun (muista turvallisuus)

Taide ja kirjallisuus

  • Tee taideteos roskista, luonnonmateriaaleista tmv.
    • Nimeä teoksesi ja ota kuva teoksestasi ja sen nimestä.
  • Lue kirjaa/novellia tai kuuntele äänikirjaa
    • Ota kuva itsestäsi siten, että kuvassa näkyy paikka, jossa luet/kuuntelet
  • Soita valitsemasi laulu jollain instrumentilla
    • Kuvaa videon pätkä
  • Laula itse tai kavereiden kanssa
    • Järjestäkää etäkuoroesitys tai “flashmob” parvekkeelta (yleiset ohjeet ja rajoitteet huomioitava)

Arjen hyvinvointia

  • Tee hemmotteluhoito itsellesi, esim. Jalkakylpy tai useamman aineen kasvohoito
    • Jaa paras hemmotteluvinkkisi kuvan kera
  • Makoile pihalla tai parvekkeella ja kuvaa erilaisia pilvimuodostelmia
    • Jaa mielenkiintoisin pilvimuodostelma tai näkymä
  • Lintu-/ pihan eläimet bongaus
    • Käy bongaamassa lintuja tai pihan eläimiä, ja ota niistä kuvia. Jaa kuvakollaasi.
  • Vie perheenjäsenesi tai lemmikkisi pihalle / puistoon / metsään / retkelle / piknikille
    • Ota teistä kuva paikasta, jonne hänet veit.
  • Pihatöitä/kotitöitä (haravointi, ruuan laitto)
    • Suunnittele terveellinen ruoka ja valmista se, ota kuva ja laita jakoon myös resepti.
    • Auta perhettä piha- tai kotitöissä. Ota kuva ja kerro mitä teit.
26.5.2020